Pictures by Maria Fantino

tirsdag den 2. november 2010

Foto opgave

Som mange nok ved, går jeg på fotoskole. Faktisk, var det for at lære photoshop (det kurset hed, - det blev dog skiftet EFTER jeg havde tilmeldt mig. Men er kommet til at holde så meget af min fotoklasse, at jeg er blevet).
Anyway, ugens opgave, - som jeg nu synes vi har fået ALT for lidt tid til, var at tage et gammelt billede med en på, og tage det i ny udgave, altså, med en selv igen, mange år efter.

Det lykkedes mig rent faktisk at få fat i selve dragten jeg havde på den dag, (- den er 11 år gammel!!!), og fjerene jeg har i håret er OGSÅ de samme. Yessir.

Billeder jeg valgte forestiller mig til fastelavn i børnehaven. Billedet er rigtig taget indendørs med, surprise, et ikke-digital kamera (det var nærmere min lillesøsters tid).
Da mit nye billede er fanget med et digitalkamera, endda et spejlrefleks, OG er taget udendør, (og uden pandehår, - det ville jeg ikke rigtig ofre for billedet, sorry Rasmus*), er det klart at det ikke ligner det originale.
Jeg valgte selv at redigere det derhjemme, dog, tror jeg også jeg tager en uredigeret form med til fotoskolen, torsdag.

Du kan se hvordan billedet blev her:

/////
Udtrykket jeg laver på det originale er næsten umuligt at fange. Jeg nemlig hverken smiler eller lader være. Jeg poser ikke. Faktisk, vendte jeg mig bare om, - jeg var ikke klar da billedet blev taget. At ramme det smil var, som sagt, helt umuligt at ramme. Jeg er ret sikker på, at I kan se forskellen.

//Fantino

2 kommentarer:

  1. Ret sej opgave. Jeg syntes nu, at du har ramt udtrykket meget godt :) Kan godt lide din blog kigger den.

    tjek også min.

    www.museoffashion.blogspot.com

    SvarSlet
  2. En slags "Mona Lisa" style smil/ikke smil

    SvarSlet